вторник, 15 септември 2009 г.

Левски бил - некакъв от връх Вола

На въпрос Кой е Левски, как и къде е умрял? - отговорът на пъпчив тийнеджър
/ всъщност бях с гръб към телевизора и по тази причина не разбрах как изглежда/
отговори - Ми не ме занимавай с такива въпроси - Некакъв там от връх Вола ...

Не знаех дали да се възмутя, дали да благословя майка му и баща му, или да се просълзя от ужас, че това е така бленуваното от нас Бъдеще ...



Учениците в новинарската анкета не знаеха кога и от кого е основана България ...осмокласници казваха, че са забравили, щото било отдавна времето, когато са го учили ...

Е щом осмокласника твърди, че е миналоооооооо мнооооооогооооооооо време от тези часове по история ...... не знам аз какво да кажа, или по-големите от мен на години.
Каквото и да кажа, каквото и да изкоментирам ... ще е бледо копие на истинските ми чувства ...
Не искам да звуча като възмутена стара мома ... щото нито съм стара, нито съм мома ... И аз в ежедневието си използвам думи, които нямат нищо общо с изискаността на българския език ... усеща се и мекото произношение, характерно за родния ми край ... дори когато изливам чувствата си, тук в блога, си позволявам лукса да не спазвам правописа ..., но всичко това аз го правя съвсем съзнателно ... и много добре знам какво да кажа, как да го кажа и напиша, когато иде реч да се държа на положение...
Няма да повярвате, но за миг се почувствах като проф. Юлиян Вучков, бях на ръба да изразя съчувствието си и да призная, че май Дедото не е толкова изкуфял ...

И пак се връщам на въпроса, останал без отговор - Кога и от кого е създадена Българската Държава ....?
Ако съм на мястото на родителите на тези деца ...ще се самобичувам публично ...
Ума не ми го побира ....това е!

3 коментара:

Христина Чопарова каза...

Ти не ги питай кой е Левски и къде е умрял, ами ги питай кой е Константин, за питона да ти покаже - питона, който гледа във гаража... :D

Сега, шегата настрана. Ще оставя настрани и факта, че не смятам Левски за най-великият.
Но ако задам въпросът "Кой е св. Йоан Кръстител и защо е бил обезглавен?", наричащите себе си християни, убедена съм, ще да мънкат под нос. И отговорът им надали ще се различава от този на пъпчивите незнайковци.
Причината е в това, че мъртвите личности, макар и значими, са безинтересна тема, още по-малко са пример за подражание. Далеч по-привлекателни са им живите идоли, на които нищо човешко не е чуждо.
Затова и не ме учудват подобни отговори, колкото и потресаващо да изглежда.
Не, че ми харесва.

Omnia каза...

Е, па прав си е човекът- то за него е по- важно кое маце да забие в петък вечер, къде да се освятка до безпаметност или пренесе във вселената на амфетките- това са стойностите в днешно време. К'ъв ти Левски, к'во ти възпитание, каква история и национално самосъзнание, гордост национална...пфу, не ме занимавай с глупости, както се пее в една култува песен.
Трагично, но факт на съвремието ни, срещу който сме просто безсилни, защото на никой не му пука кой е Левски, ако не му е търговски или интригантски изгодно...

september-silvia каза...

За жалост, трагедията сред подрастващите и тяхното познание по различните предмети е отчайващо,било то по история,литература и други подобни,явно българския учител,родител,психолог,философ и др.въобще не си върши работата или просто не е интересен на поколението което расте в момента....

и сме сами, и ни е страх да си признаем

... и ни се иска  да ни прегърне някой, някъде, някога ... ей, така ...мълчаливо в тишината ... ... и ударите на сърцето му да са мантрата, ...