неделя, 21 юни 2009 г.

Работа през уикенда - опит да съчетаем полезното с приятното :)

В съботата се наложи да поработя, в което няма нито нещо лошо - нито нещо изненадващо, за хората, които ме познават.
Една политическа сила откриваше предизборната си кампания в региона и избраха за това местността Аязмото край дуловското село Руйно


Когато чуем за “Аязмо” винаги правим асоциация със Стара Загора. Но за голяма изненада на много силистренци подобна местност има в нашата област.
Край дуловското село Руйно се намира “Аязмо”-то. Местност, която става предпочитана дестинация за представителите на различни религии. Особено активен е летният период, когато стотици се впускат сред природата, за да се насладят на приказните пещери и невроятна гледка. Населеното място има 150-годишна история. 




Опитах се да не мисля за работата и да се насладя на красотите, които ме заобикаляха ...

... ма съм убава - в туй зеленото напрау са сливам с пейзажа :)

Според преданието алевийският светец Демир баба /Железният баща/, почитан светец в Североизточна България,  е бил надарен с мощ на богатир. Когато веднъж настъпила суша, той бръкнал с ръката си в земните недра и на мястото бликнал извор. Вярва се, че водата му е с лечебна сила и затова се посещава по Гергьовден, Илинден и Димитровден от алиани, мюсюлмани и християни. Също така по-възрастните хора от Руйно разказват, че той е прекарал няколко дни край селото и е произнасял проповеди.  

Тук според легендите се хвърлят монети и човек си намисля желание ...

Препоръчително е с водата да се измият очите :)

Има вярване, че всяко парцалче, което е вързано по дърветата и храстите в околността е символ на молитвите, които имащите нужда от помощ са отправили към светеца Демир баба

Това са ансамбъл "Русчуклийче" от Русе - не се стърпях да не ги покажа - прекрасни са!

8 коментара:

Ирония Идиотова каза...

Признавам си изобщо не знаех,че има и друга местност Аязмо.Както бях писала в един друг коментар относно хубавинките, които показваш,първите места, които ще бъдат посетени са всички онези за които си писала, да не говорим пък за това. Толкова места не съм знаела,че се чувствам абсолютно глупаво, но благодарение на теб, научавам:)Благодаря ти, Нейзи !:)))

Анонимен каза...

Уууу да му се невиди и бъгавата история.След няколко рефреша успях да видя къде си ми било Фифче :)
Много юбаво!Искам и аз парцалче с желание.Незнаех ,че и тука ги има-както в Ефес.
Хубаво е когато успяваме да съчетаем приятното с налагащото се :)
Ще та папкам в т'фа зиленко си ми много сладинка :)
Цуфки :)
Лили

Aquawoman каза...

Нези, как успяваш винаги да си усмихната ? :) Съжалявам, че не съм ходила на това място, при все, че в Дулово бях преди време за 4 месеца.
Аязмо ако не се лъжа, значи "кладенец", а в днешно време го използуват само за места с лековита вода. И ние имаме един манастир до Ямбол, известен като Аязмото, водата е много хубава и идват хора от цяла България. А в Зарата няма нищо, просто един неголям парк, наречен съвсем несправедливо "Аязмо" .

Neizi_ss каза...

Мога само да се радвам, че местата и забележителностите, които ви показвам Ви харесват :) Благодаря, че сте толкова мили в отзивите си за красотите по нашия край :)

Ирония Идиотова каза...

Ето! Имало много Аязмота, ама аз, кат виден идиот, и това не знаех.. Ще си наваксам , ооо и още как:)) Ей, нямате си на идея колко ми помагате в начертаването на маршрута( бъдещ, пу-пу) за това лято:)Гушки, лигавчета и ..морце ви изпращам:))Ми тва имам само:))

Neizi_ss каза...

Пращай - пращай - че докат стане август ща охтикясаме тука :) немаме търпение с Муцораната да додим да са плацикаме със солена вода :)

Temenuzhka Petrova каза...

Мен пък ме е срам, че сега чувам за тази местност и подробностите за нея, а живея уж в Силистра ...Така,че благодаря и аз на кака Бака за чудесния пост и друг път като ходиш по работа снимвай така, разказвай и ни ограмотявай!Това за парцалчетата с желанията също ме впечатли, искам и аз да закача там парцалче, знаеш ли колко желания имам?!?!А ти си като тревичка в това зеленото:)БРАВО ЗА ПУБЛИКАЦИЯТА!!!

Neizi_ss каза...

Мичи Мука за тебе отстрани има няколко линка, които ще ти разкажат доста за Силистренска област, за историята, за природата и за красотите ... препоръчвам ти ги :) А иначе ... където ходя ша показвам :) обещавам - честна пионерска / оти до комсомолче не стигнах/!

и сме сами, и ни е страх да си признаем

... и ни се иска  да ни прегърне някой, някъде, някога ... ей, така ...мълчаливо в тишината ... ... и ударите на сърцето му да са мантрата, ...