петък, 28 януари 2011 г.

Ежедневието на една работеща жена и манджите ...

Мама му стара не мога да разбера ...в днешно време работещите жени не готвят ли ...нямат право да го правят, не им остава време ..или желание им липсва ..или пък просто не могат ...нещо не мога да си обясня каква точно е ситуацията и къде е истината ...някъде там е ..ама имам нужда от просветление ...
... Да взема да почна отначало ....
Направих си албум с Вкусотиийки ..във Фейс-а ...и от време на време на време пускам фотки на нещо, което съм готвила, било то стандартна манджа, личен експеримент или пък нещо по-специално ...Да де ..ама за период от година и нещо, да не кажа 2 има 40 фотки :) и ...вече има май дами дето ша ме изядат с парцалите, че на тях мъжете им и децата им се карали вкъщи, един вид - виж как тя може, пък ти не ...
Айде аз не съм на работа от 2 месеца ...ама преди работния процес ми отнемаше от 8 до 12 часа ...а за почивни дни не говорим ..не че липсваха, но никога не знаех кога ще мога да се възползвам от свободния си ден на сто процента ...и въпреки това съм намирала време да приготвя нещо изкелиферчено с цел разнообразие, щото то писва едно и също ... няма как да въртя само боб, картофи, ориз, леща и чорба ..., дори и само на пържоли на фурна да я караме пак ще омръзне ...а и в днешно време кулинарни сайтове и блогове дал Господ ...а и чичко Гугъл знае всичко ...Не е като  в миналото, когато рецептите се преписваха от тетрадка на тетрадка с пожълтели страници ...А и има разнообразие от продукти - пък и от техника ...
Та малко ме хвана бяс на реакциите на дружките ми ...фалели ме били ...възхищавали се ...айде моля, моля ...когато човек иска винаги ще намери време ....може и да ми се смеете, но на мен за руло ми е идвала музата и в 1 след полунощ ..така ме кара ...пък ...и като знам, че има кой да се зарадва на това, което е сготвено, то пък грехота да не го направя ..
И като се замисля, то май разковничето е там ... за мен е удоволствие, защото има за кого да го правя ..., а и не виждам с какво толкова страда еманципацията, ако жената сложи престилката и завърти някоя вкусотия ...нищо не й пречи докато варди фурната да джътка с лаптопа из новинарските сайтове, световните борси ... или пък да пише защитната си пледоария, за делото, което я чака на другия ден.
Една супа отнема не повече от половин час,  дробчега с лук още толкова .../а могат да се правят едновременно ...едни готови блатове за торта с приготвен крем от нишесте за 10 минути ще довършат пейзажа J
...Не ангажирам никого с личното си мнение ..., но мисля, че съм права ...

11 коментара:

Ondine каза...

Neizi_ss,виж сега аз нямам нищо против да ми правиш ей такива чудеса честно!:D:D:D

Всъщност всеки отговаря за себе си,но пък примерно една работеща жена с деца някакси не я виждам да не готви;)Може и до 1-2ч посред нощ да е в кухнята,но се готви:)А за това апетитно изкушение ,които показваш времето рядко стига;)Но това според мен:)Поздрави и продължавай в същия дух:)

Plamena Markova-Koleva каза...

Знам ли как е при другите - вкъщи винаги се е готвело (като по-малки със сестра ми ако мама не смогне за обяд, татко ще помогне... добре, че и той готви вкусно, в краен случай ние почваме експериментите :)). В момента на всички ни е приятно да готвим и да опитваме нови рецепти.

Но ми се струва, че сега е много модерно момичетата и жените да обявяват гордо, че не могат нищо да сготвят и никога не го правят. Предполагам, защото това значи, че се хранят само навън или поръчват, т.е. виждаш ли колко пари имат. Тяхна си работа. Като им се наложи, набързо ще се научат.

frog and roll каза...

Нейзи, малко не те разбрах. Критикуваш готвещите, дето не обявяват гордо, че готвят за семейството и не си снимат манджите ли? Или тези госпожи, които се претрепват да работят от 9 до 21 ч., да речем, и като се приберат, не могат да гледат от умора?

Прочее, ако се хвана ежедневно да правя всичко засукано, което гледам из мрежата, трябва да си стоя все в къщи и да искам заплата от лапачите! :))

а каза...

И аз мисля, че си права :)
Винаги се намира време, когато има за кого да се прави. А освен това има и толкова лесни, бързи и изглеждащи "засукани" рецепти, че оправданията ни за липса на време... не минават ;)
Усмихнат, успешен и вкусен ден, споделен с любими хора! :)

Ирония Идиотова каза...

Душата, хем съм съгласна с теб, хем не :) Снощи примерно се прибрах след бач в 22 часа. Какво да готвя?Бьоф Строганоф?Децата са се наманджорили с храната, която бях приготвила сутринта, преди да тръгна. Тъй че наистина време няма, не е оправдание, просто заспах с дрехите на дивана. :)Събота и неделя съм Джулия Чайлд, а вечерите, когато се прибирам навреме съм Жак Пепен:)Обожавам да готвя, но само това не е достатъчно:)

Neizi_ss каза...

Сега ще карам поред ..а ако изтърва някой, ще се върна ...@Ondine - това изкушение и аз не го правя всеки Божи ден ...въпроса е, че когато човек реши ще намери време да приготви нещо по-така ...на мен мисълта ми е, че колкото и да е ангаже една жена - не може никой да ме убеди, че не влиза в кухнята да готви ...освен тези, които Plamena Markova визира - дето си мислят, че е мозерно да се хранят по заведения и да не пипат нищо в кухнята - пример - комшийка с две деца ...която казва, у нас това не се яде, онова не се яде, трето не се яде - а се оказва, че я карат на печени филийки и сандвичи - и самата тя нагло си носи тенджерата на долния етаж да й тури съседката зеле - щото тя не знаела как се готви ...или пък казва - аа я виж баница си правила - я тури една чиния да занеса на децата ...
@ frog'n'roll - не критикувам тези дето готвят и не се хвалят - нито пък говоря за ежедневни засукани манджи ...аз съм журналист - и като изключа последните две месеца, в които не съм на работа ...също работех от неделя до неделя /с почивни дни петък и събота - но на повикване/ и от сутрин до вечер, но никога не съм оставяла фемилито без сготвено - пък било то и проста супа, или картофи на фурна или боб... не омаловажавам ничия професия и натовареност.
@Ида ..знам моме,Боф-а ша го прайш събота и неделя ...аз също не кулинарствам кой знае какви чудесии ...при мен повечето са експерименти ...с к`вот има в хладилника ...идеята е да го правиш ...с желание .., когато ти позволяват възможностите ...бе с две думи казано с рис кда се потретя и почетвъртя - атакувам тия дето са префърцунени ...

frog and roll каза...

Ааааааа, така съм съгласна. Разбрахме се вече. :))

Анонимен каза...

Бульо - като си туриш снимките на ястията и като се посъберат 40-50 "фотки" - и ние е нормално да те пофалваме. Ясно е че не го правиш всеки ден. Но ние не си снимаме ястията - и от там идва развръзката - имаш си албум с ястия - а не се сърди че те фалиме, а другото - кой как ни се карал, че видиш ли Неза готви ти не - го приемам също като приятелска закачка - което би трябвало да не те ядосва.... аааа.. ти си над тези неща. човек да не те похвали. Аз ще си направя албум "вкусотийките на Свеки", ама просто не сме проявили тази страст да снимаме и да подреждаме :* Целувки от студен, леден Правец!

Neizi_ss каза...

Целувки и на теб Бульо :) разконспирирана си :) ... наслаждавай се на почивните дни :)и не се претоварвай!

Temenuzhka Petrova каза...

Незабравче, има хора на които просто им доставя удоволствие да готвят и други,които го правят по задължение, все пак няма да стоят гладни я.То и с друг вид дейности е така.Трябва да ти идва отвътре, иначе си е мъчение.

Lil каза...

Ами то всъщност неработещите жени са рядкост...
Знаеш моето готвене по принуда и за пълна тенджера не става.Готвя само , когато искам , но винаги има какво да им сложа на масата и да сгрея чревоугодничеството ни :)
Въпросът е спорен , защото пустата еманципация или равенство , или пък липсата на избор влияят на всяка една жена.
И аз искам да си стоя у дома, да си шетам и да творя в кухнята, но този модел няма как да се случи, а и ще ми омръзне бързичко.
Та при мен готвенето е настроение и в никакъв случай задължение :)

и сме сами, и ни е страх да си признаем

... и ни се иска  да ни прегърне някой, някъде, някога ... ей, така ...мълчаливо в тишината ... ... и ударите на сърцето му да са мантрата, ...